Gyakorlati tanácsok

Az inkontinencia vizelet- vagy széklettartási képtelenséget jelent. A vizelettartási képességünk kis odafigyeléssel hosszú távon megőrízhető. 

Hol kezdjük?

Elegendő folyadékbevitel

A szervezetnek elegendő folyadékbevitelre van szüksége, hogy megfelelően működjön. Életkortól, nemtől, környezeti hőmérséklettől és a napi tevékenység intenzitásától függően a szükséges folyadékbevitel mennyisége változó. 

A folyadékbevitel csökkentése nem megoldás vizelettartási panaszokra! Azzal, hogy kevesebbet iszik, kevesebb lesz az ürített vizelet mennyisége, ugyanakkor a hólyag kapacitása is csökken, így gyakrabban fog vizeletürítési kényszert érezni, még akkor is, ha a hólyag nem telt. Ugyanakkor a vizelet ettől töményebb lesz, ami további megbetegedéseket idézhet elő. Az elégtelen folyadékbevitel dehidratációt (kiszáradt száj, súlycsökkenés, fáradtság, kimerültség) okoz, gyengült állapotot erdeményez. 

Körültekintő táplálkozás

Az elhízás, a súlyfelesleg, vagy az egészégtelen étrend miatt fellépő emésztési problémák megterhelik a húgyhólyag záróizmait. Étrendje legyen rostdús, változatos.

Kerülje a bőséges étkezésket, helyettüknaponta 4-5 alkalommal fogyasszon könnyű ételeket, és lehetőleg minden nap ugyanakkor étkezzen.

 

Kísérje figyelemmel a testsúlyát

A túlsúly gyengíti a vizelettartási képességet. A zsírtöbblet a medenceizmok gyengüléséhez vezet, nyomást gyakorol a belső szervekre, köztük a húgyhólyagra is. 

 

Alkalmazzon megelőző kezelést

A megelőzésbe fektetett idővel, energiával elkerülheti a húgyúti fertőzéseket vagy a bőrirritációt. A vizelet-inkontinenciával érinttek mindennapi tisztálkodási szokásai változnak, ami hatással van bőrük állapotára. 

Gyengéden tiszítsa meg a bőrét minden alkalommal, amikor cseréli a nedvszívó terméket. Legjobb, ha olyan mosdató terméket választ, amelynek használatához víz sem szükséges. Minden pelenkacsere alkalmával javasolt bőrvédő krémeket is használni.