Our website uses so called “cookies” files to improve the service utility and to compile visitor statistics.
By using the service You agree to cookie policy.

More I understand
A A A

Kegel-gyakorlatok

Kegel izmok

A Kegel izmoknak többféle elnevezése létezik: pédául medencefenék izmok vagy „ubococcygeus” izmok, de valamennyi elnevezés ugyanarra az izomcsoportra és ínszalagokra vonatkozik, amelyek tartják a hasüreg belső szerveit. Egy női testben ez a szeméremcsonttól a farkcsontig húzódik, körülveszi a húgycső nyílását, a vaginát és a végbélnyílást.

Fontos tisztába lenni azzal, hogy a Kegel izomzat gyengülése, a közhiedelemmel ellentétben, nemcsak a nőket érinti. A férfiaknak is oda kell figyelni arra, hogy ezeket az izmokat jó formában tartsák. Egy férfi testben a Kegel izmok körülveszik a szeméremcsontot és a prosztatát.

Amikor az izmok tónusa megfelelő, azok jól feszülnek és tartják a szerveket. Amikor az izmok gyengék és ernyedtek –akkor kezdődnek a problémák.

Az európai kultúrában dr Arnold Kegel, amerikai nőgyógyász volt az első, aki felfedezte a medencefenék izomtevékenységének jelentőségét. Kifejlesztett egy tornagyakorlatot a medencefenék izmainak edzésére.

Ezeket a gyakorlatokat minden nő és férfi, korra való tekintet nélkül elvégezhet.

 

Miért kell a Kegel izmokat tronáztatni?

Az erős Kegel izmok fokozzák a szexuális gyönyört és nagy esély van arra, hogy nem alakul ki vizelet inkontinencia vagy a hólyag süllyedése. E mellett a nők esetében könnyebbé és kevésbé fájdalmassá teheti a szülést, és gyorsabbá az azt követő felgyógyulást, valamint csökkenthető a méh jövőbeli megsüllyedésének a valószínűsége.

Hogyan végezze a gyakorlatokat?

A Kegel gyakorlatok végzése közben, a hasizmokat nem szabad feszített állapotban tartani. Ez először nehéz lehet, kontrolálja a hasizmok feszülését úgy, hogy a tenyerét a hasán tartja, közvetlenül a köldök alatt. Ha hasizmai feszülnek, hagyja abba a gyakorlatot, pihenjen és próbálja újra.

Figyelem: az általános elképzelés férfiak és nők számára egyforma.

  

A Kegel izmok elhelyezkedése

Nők

Vizeletürítés közben próbálja meg megállítani a vizelet folyását, majd engedje újra folyni. Próbálja ezt minden vizeléskor néhányszor megismételni.

Férfiak

Kétféle módon találja meg a Kegel izmokat: próbálja mozgatni a teljes erekcióban lévő péniszt vagy tartsa vissza a vizelet folyását vizeletürítés közben.

 

FONTOS: nem ajánlott gyakran ismételni a gyakorlatot vizeletürítés közben. Néhány hét gyakorlás után képes lesz a Kegel izmainak feszességét kontrolálni akkor is, ha nem pisil.

 

1. gyakorlat: Feküdjön a hátára…

Feküdjön a hátára, lábát térdben hajlítsa be, talpát támassza a földnek és kezeit helyezze gerincoszlopa ágyéki része alá. Próbálja a hát alsó részével nyomni a kezét, ezzel párhuzamosan csípőjét próbálja megemelni a földről, és feszíteni az izmait „úgy mint a WC-én”.

2. gyakorlat: Feküdjön a hátára…

Feküdjön a hátára, lábát térdben hajlítsa be, talpát támassza a földnek és kezeit helyezze gerincoszlopa ágyéki része alá. Enyhén nyomja meg a hát alsó részével a kezét és feszítse meg a vagina izmokat (mint a WC-én). Tartsa az izmokat feszesen, közben fokozatosan egyenesítse ki az egyik lábát, sarkát mozgatva a talajon. Ügyeljen arra, hogy a hát alsó része által a kezére nehezedő nyomás, valamint a Kegel izmok feszessége ne változzon. Lábát helyezze vissza a kezdeti pozícióba és másik lábbal is ismételje meg a gyakorlatot.

3. gyakorlat: Feküdjön a hasára, kezét külcsolja össze…

Feküdjön a hasára, kezét kulcsolja össze, hogy megtámassza a homlokát. Próbálja meg összegömbölyíteni a medencéjét. Ha jól végzi a gyakorlatot, lába, medencéje, mellkasa és kezei a talajon pihennek és csak a hasa emelkedik meg a talajtól. Vékony testalkatú embereknek fel kell tudni emelni a hasukat a talajról.

 

Attól a pillanattól kezdve, hogy „megismeri” a Kegel izmait és tökéletesen irányítani tudja őket, bármilyen tartásban össze tudja majd húzni és erősíteni tudja azokat: állva, üllve vagy fekvő helyzetben, valamint a mindennapi tevékenységek során is képes lesz ezeket végrehajtani: fogmosás, buszozás, munka közben, stb.

Figyelem! Minél rendszeresebben fogja elvégezni a feljebb bemutatott gyakorlatokat, annál hamarabb fogja látni munkája eredményét, és teste is hamarabb veszi mindennek hasznát.